15 Haziran 2012 Cuma

HELP ME !!!

Merhabalar herkesee.Başlıktan telaşa kapılmayın,yardımınızı istediğim şey sadece bir orkidenin ölüm riskiyle ilgili :) Ama çiçek deyip geçmiyoruz değil mii ;)
Kendileri bana 2011 Eylül'de geldi.Çiçekleri yaklaşık 2 ay sapasağlam durup Kasım'da dökülmeye başladı :( Çevreden aldığım bilgilere göre haftada bir kez arıtılmış su verdim.Yapraklarını nemli pamukla sildim ve haftada bir kez ütüyle buhar verdim.Direk güneşe koymadım,aydınlık güneş alan bir odada durdu 8 ay boyunca.Bir yaprağı var zaman zaman sararıp yumuşar gibi oldu,o benim sinyalim gibi,ya suyunu azaltıyorum ya yerini değiştiriyorum,bir şekilde dengede tutuyorum.Birde büyük olan yapraklarının uç kısımlarında yarıklar,kurumalar oldu ::( İki hafta önce artık çiçek açmasını istediğimden acaba yerini mi sevmedi diyerekten iş yerime getirdim.Getirmeden önce yapraklarından bağımsız üstte bulunan dallardan birinden tekrar yaprak açtı.Getirdiğimde camın önüne koymuştum.O yeni açan yaprak bordomsu bir renk almıştı.Araştırdım bu çok fazla güneşe maruz kaldığında olurmuş.Bende masama aldım.Elimle kuruluğunu yoklayıp su veriyorum.O biraz önce bahsettiğim yaprak yine sararır gibi oldu.Bunun dışında yeni açan yaprak büyüyor,sorun yok.Ama sizlerle paylaşma amacımsa tabiki artık çiçek açmasını istememden.Fotoğraflarını ekledim.Orkidem sağlıklı mı,bulunduğu saksı ideal mi,yaprakları,yeni açan yaprağın durumu her şey yolunda mı bilemiyorum :( Bana göre sorun sararırsa başlar ama şuan maşallah öyle bir belirti yok.Aranızda yetiştiren,bilen,fotoğraflarına göre yorumlayacak olan varsa yorumlarınızı rica ediyorum.











Artık açsında çiçekli hallerini ekleyeyim burayaa :*)

2 yorum:

  1. bende var orkide, ama inan yaptıklarının bi tanesini yapmıyorum :D sadece su veriyorum ve direk güneş almayan yerde tutuyorum, hiç yerini değiştirmedim.. kendi kendine açıyo, dökülüyo sonra yine açıyo :D bence bu kadar önemseme yaa :D tamam tamam kızma çiçekçime sorcam bu durumu bakalım ne diycek :D

    YanıtlaSil
  2. Orkiden iyi görünüyor. Köklerinin ışık alması için şeffaf kapta olmalı ki seninki de öyle zaten. Sürekli de su verme. Köklerin rengi gri olduğunda susuz kalmış demektir. Suyu varsa kökü de yeşil olur. Bir de suyu direk köklerinin üzerine dökme. Benim bildiklerim de bu kadar.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Ezginin Günlüğü için çok değerli , iyiki varsınız ;)